Bangkok, ook omdat het MOET - Reisverslag uit Puchong New Village, Maleisië van Daan Krake - WaarBenJij.nu Bangkok, ook omdat het MOET - Reisverslag uit Puchong New Village, Maleisië van Daan Krake - WaarBenJij.nu

Bangkok, ook omdat het MOET

Door: Daan

Blijf op de hoogte en volg Daan

20 Oktober 2013 | Maleisië, Puchong New Village

Zoals er op mijn Facebook-pagina te lezen was, heb ik vorige week een reis naar Bangkok geboekt. 'Gewoon, omdat het kan', schreef ik erbij. Echter is dit niet de reden dat ik een vakantie naar Bangkok boek. Natuurlijk is een tussentijdse vakantie altijd lekker, helemaal als je al in Maleisië bent en ook nog eens naar Thailand vliegt. Je zou dus kunnen zeggen dat ik het maximale uit mijn stage haal. Aangezien een reis altijd behoorlijk wat stress met zich mee brengt en ik in Maleisië prima op mijn plek ben, had ik mijn vakantie in Bangkok nooit geboekt als ik legaal in Maleisië kon blijven.

Visum

De tijd dat ik hier ben, verblijf ik op mijn toeristen visum. Dit visum krijgt iedere niet-Maleisiër die langs de douane op het vliegveld in Kuala Lumpur komt. Het 'probleem' is echter dat dit toeristen visum slechts negentig dagen geldig is en ik hier 163 dagen behoor te verblijven. De enige manier om de 163 dagen in Maleisië vol te maken, is door opnieuw dit stempel te halen, door voor een week het land uit te gaan om vervolgens weer terug te komen.

Singapore

Thailand was niet, vanaf het begin dat ik hier aankwam, mijn eerste keuze om naartoe te gaan. Om eerlijk te zijn, was het eerste land waar ik aan dacht Singapore. Deze gedachte was gebaseerd op een aantal factoren die, denk ik, de meeste westerlingen belangrijk achten. Singapore was het meest verwesterd, ze spraken er goed Engels en het was het dichtste bij vanuit Maleisië. Hoe langer ik in Maleisië was, hoe meer ik op andere gedachten werd gebracht.

Googlen

Hoe langer je ergens verblijft, hoe meer mensen je leert kennen. Veel mensen vertelden me dat als ik nog ergens naartoe ging, dat ik beslist naar Thailand moest gaan. Thailand was het paradijs zeiden velen. Vandaar dat ik af en toe ging googlen op 'Thailand' en 'Bangkok', ook keek ik veel op Youtube naar filmpjes over Bangkok. Deze filmpjes over Bangkok geven echter een zwaar vertekend beeld. Via Youtube kwam ik op een serie van de BBC over Britten die naar Thailand op vakantie gaan en daar zwaar in de problemen komen. De achterliggende gedachte van deze serie is dan wel dat deze Britten door hun eigen schuld in de problemen komen, maar de serie laat enkel en alleen maar de slechte kant van Thailand zien. Na het zien van deze serie zou je denken dat het niet verstandig is om naar Thailand te gaan. Dit was ook mijn eerste gedachte, maar tegelijkertijd vroeg ik me af waarom iedereen hier zegt dat Thailand het paradijs is. Het kon niet zijn dat ze dat zomaar zeiden.

Buren

Ik leerde ook steeds meer buurtbewoners kennen en op een gegeven moment kwamen we elke vrijdagavond bij elkaar, gewoon voor de gezelligheid. Ik vertelde hen dat ik misschien van plan was om naar Thailand te gaan. Al mijn opties lagen nog open, aangezien ik toentertijd hier pas een maand was. Ze raadden mij beslist aan om naar Thailand te gaan. Thaise mensen waren vele malen vriendelijker dan Maleisiërs (ik vond de Maleisiërs al bijzonder vriendelijk) en de stad Bangkok was veilig. Natuurlijk geloofde ik ze niet meteen op hun woord, maar het bleek dat ze allemaal al een keer in Bangkok waren geweest. Ik was overtuigd.

Vlucht

Twee weken geleden heb ik mijn vlucht van Kuala Lumpur naar Bangkok geboekt. Nadat ik mijn vlucht geboekt had, ben ik naar het dichtstbijzijnde
winkelcentrum geweest om een informatiegids over Bangkok te kopen. Deze informatiegids is van het merk 'Lonely Planet' en hoe meer ik in deze informatiegids lees, hoe meer zin ik krijg om naar Bangkok te gaan.
Vorige week heb ik mijn hotel geboekt via Booking.com en als ik de informatie over dit hotel mag geloven, is dit een prima hotel.

Gemakzucht

Eigenlijk had ik deze reis naar Bangkok helemaal niet hoeven boeken als mijn baas niet zo gemakzuchtig was. Aangezien ik voor mijn stage in Maleisië ben, moest hij een visum en een werkvergunning voor mij regelen. Volgens hem kost dit veel tijd en papieren rompslomp. Eerst had ik hier wel een beetje ergernis over, maar nu ben ik hem dankbaar dat ik door zijn gemakzucht de mogelijkheid heb om niet alleen Kuala Lumpur, maar ook nog eens Bangkok te bezoeken binnen een paar maanden.

  • 20 Oktober 2013 - 13:38

    Marlies:

    Heey Daan, leuk man dat je naar Thailand gaat!! en natuurlijk wonen er vriendelijke mensen!!
    Je had voor die tijd ff met Jan t. D en Nana moeten kletsen!! Zij zijn nu in Thailand maar ik heb begrepen dat jullie elkaar misschien nog treffen in Bangkok!
    Nou we wensen je in ieder geval heel veel plezier en geniet er van!
    Groeten Arnoud Marlies en Kay

  • 20 Oktober 2013 - 14:20

    Caroline:

    Hee Daan. Leuk verhaal, je kunt wel schrijver worden HAHAHA.
    Heel veel plezier @ Bangkok/ Thailand!

    Xx caroo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daan

Reisverslagen, gewoon omdat het kan.

Actief sinds 22 Aug. 2013
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 7473

Voorgaande reizen:

16 Juli 2014 - 19 Augustus 2014

Trainen in Phuket

20 Augustus 2013 - 29 Januari 2014

Stage Maleisië

Landen bezocht: