8 days and 7 nights in Bangkok (3/3) - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Daan Krake - WaarBenJij.nu 8 days and 7 nights in Bangkok (3/3) - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Daan Krake - WaarBenJij.nu

8 days and 7 nights in Bangkok (3/3)

Door: Daan

Blijf op de hoogte en volg Daan

14 November 2013 | Thailand, Bangkok

Twee dagen Muay Thai hadden erin gehakt bij mij. Toen op vrijdagochtend de wekker ging was ik zó moe dat ik alleen mijn bed uitging om te ontbijten om vervolgens weer onder het wol te duiken. Het was niet zozeer dat ik spierpijn had, maar mijn lichaam was gewoon op. Ik keek naar mijn schenen en daar zaten een paar hele dikke blauwe plekken op. Op vrijdag had ik eigenlijk gepland om naar het Nationaal Historisch Museum te gaan, maar op deze manier ging dat 'm niet worden.

Vertrek

Ik had dus mooi de hele dag om mij klaar te maken voor vertrek. Rond 10 uur was mijn slaap uit en begon ik mijn koffer in te pakken. Op de heenweg had ik een half-gevulde koffer meegenomen en ik nam een volle koffer mee terug. Alle Muay Thai spullen die ik had gekocht (bokshandschoenen, scheenbeschermers, broekjes en shirts) pasten precies in het deel van mijn koffer wat ik ervoor gereserveerd had.

Britse gast

Nadat mijn koffer ingepakt was, heb ik de rest van de dag gebruikt om te rusten. Mijn vliegtuig vertrok namelijk de volgende dag 's morgens om 6.20 uur. Om mijn laatste avond aan de Khao San Road in te vullen, ging ik naar een bar tegenover het hotel. Bij deze bar zonden ze altijd een wedstrijd uit de Premier League uit. Ik bestelde een Singha bier large, in de veronderstelling dat dit mijn eerste en laatste van de avond zou zijn. Toch werd ik na een tijdje aangesproken door iemand die al vrij bezopen was. Hij vroeg: "Are you on your own?" Ik keek hem aan en knikte. Ik gebaarde dat hij erbij kon komen zitten. Hij vertelde mij dat hij uit Engeland kwam en dat hij Cameron heette. We hebben de hele avond over voetbal, MMA en Muay Thai zitten praten en inmiddels had ik drie flessen bier van 630 ml gedronken. Om 10 uur had ik afgesproken met iemand van het hotel. Samen hebben we twee 'buckets' Thaise whisky met een rietje gedronken. Tegen 23.30 uur ging ik terug naar mijn hotelkamer om nog even te gaan liggen. Voor de zekerheid zette ik de wekker om 3.30 uur.

Verkeerde combinatie

Tien minuten voordat de wekker ging, schrok ik ineens wakker. Ik was in slaap gevallen en werd wakker met een enorme kater. De combinatie van bier en Thaise whisky was dus toch niet zo goed gevallen. Gelukkig had ik mijn koffer 's middags al ingepakt en had ik drie keer nagekeken of ik niks had laten liggen. Dus ik kon meteen mijn hotelkamer uit, uitchecken bij de receptie en een taxi pakken naar het vliegveld.

Hell

Op Suvarnabhumi ging ik lekker eten en nog nieuwe oordopjes kopen van het geld dat ik nog over had. Eigenlijk voelde ik mij uitstekend, omdat ik de hele weg in de taxi geslapen had. Toen ik eenmaal in het vliegtuig zat sloeg de kater pas echt toe en geloof me, dat wil je niet. Met een kater in het vliegtuig zitten is echt hell. Gelukkig heb ik alles binnen weten te houden.

Thuis

Toen ik weer aankwam op KLIA voelde het eigenlijk wel als thuiskomen. Het zal nog 2,5 maanden duren voordat ik echt thuis ben, maar in Bangkok heb ik nieuwe energie opgedaan om de tweede helft van mijn stage te volbrengen. Volgend jaar zomer hoop ik terug te keren naar Bangkok, maar dat laat ik tegen die tijd nog wel weten.

  • 15 November 2013 - 18:25

    Jan:

    Leuke verslagen van jouw verblijf in Bangkok.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daan

Reisverslagen, gewoon omdat het kan.

Actief sinds 22 Aug. 2013
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 7466

Voorgaande reizen:

16 Juli 2014 - 19 Augustus 2014

Trainen in Phuket

20 Augustus 2013 - 29 Januari 2014

Stage Maleisië

Landen bezocht: