Aangekomen in Kuala Lumpur - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Daan Krake - WaarBenJij.nu Aangekomen in Kuala Lumpur - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Daan Krake - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Kuala Lumpur

Door: Daan

Blijf op de hoogte en volg Daan

22 Augustus 2013 | Nederland, Schiphol

Vandaag wakker geworden in een vreemd bed, maar gelukkig wel hetzelfde bed waarin ik gisteravond in slaap ben gevallen. Na een eerst vlekkeloze en daarna toch hectische reis, ben ik gisteravond eindelijk aangekomen op mijn verblijfplaats voor de komende vijf maanden: het huis van mijn baas!
Ik zal stap voor stap uitleggen hoe mijn reis verliep.

Schiphol
Het begon allemaal in mijn ouderlijk huis in Doetinchem. Om 10.50 vertrok ik, samen met mijn ouders, richting Amsterdam Schiphol. Om 15.30 zou mijn vliegtuig richting Dubai vertrekken. Ik had al online ingecheckt op de website van Emirates, dit scheelde een hoop tijd bij het inchecken van mijn bagage. Van de vriendelijke mevrouw achter de balie kreeg ik twee vliegtickets. Vliegticket nummer 1 voor Amsterdam naar Dubai en vliegticket nummer 2 voor Dubai naar Kuala Lumpur.
We zaten ruim in de tijd, dus eerst dronken we nog een kopje koffie met een appelpunt. Om 14.00 was het moment daar. Ik nam (toch wel emotioneel) afscheid van mijn ouders en zette mijn weg voort naar de gate. Eenmaal in het vliegtuig beviel alles prima: voldoende beenruimte, lekker eten, goede films en bijzonder vriendelijk personeel. Naast mij zat een stel dat Dubai ook als tussenstop had, met als eindbestemming Kaapstap, Zuid-Afrika. Het was prettig om met deze mensen te praten en hun verhaal te horen.

Dubai
Na ongeveer zeven uur vliegen, landde het vliegtuig in Dubai. In dit indrukwekkende vliegveld, met haar vele winkelcentra en decoraties, kon ik makkelijk mijn weg vinden. Eenmaal bij de gate aangekomen deed ik nog een laatste check op het elektronische bord om te kijken of ik echt wel goed zat. Toen kwam ik erachter dat mijn vlucht naar Kuala Lumpur twee uur vertraging had opgelopen. Dit betekende dat ik niet drie maar vijf uur moest wachten in Dubai en dat ik pas tegen de avond in Kuala Lumpur aan zou komen.

Kuala Lumpur
Na ongeveer negen uur vliegen, was ik dan eindelijk aangekomen op mijn eindbestemming: Kuala Lumpur. Onderweg in het vliegtuig had ik via de wifi contact gezocht met mijn baas (Jeremy) via Facebook. Hij gaf zijn nummer door en vertelde dat ik een taxi moest pakken zodra ik op het vliegveld aankwam. Eenmaal op het vliegveld aangekomen moest ik het hele vliegveld door om uiteindelijk bij mijn bagage te komen. Na lang wachten, kwam dan eindelijk mijn koffer van de lopende band gerold. Nu was het zaak om mijn baas te bellen. Dit was nog een heel gedoe, aangezien er geen geschikte betaaltelefoon op het vliegveld aanwezig was en Jeremy mij in eerste instantie een verkeerd nummer had doorgegeven. Gelukkig was er een vriendelijke Maleisiër waarvan ik het toestel mocht lenen. Na het verhelderende telefoongesprek met Jeremy was het nu zaak om een taxi te regelen. Ook dit was weer een heel gedoe. Voor de taxibalie op het vliegveld moest ik eerst een heel stuk teruglopen. Eenmaal bij de balie aangekomen bleek dat ik alleen met cash kon betalen, maar dat had ik nog niet bij me. De dichtstbijzijnde geldautomaat bevond zich weer op de plek waar ik net vandaan kwam. Op deze manier bleef ik heen en weer lopen met een koffer van bijna 30 kilogram. Uiteindelijk lukte het mij om bij de taxi te komen.
Achteraf had ik veel te veel betaald voor de taxi, maar dat kon mij niet schelen; ik was op mijn plek van bestemming.

  • 22 Augustus 2013 - 12:20

    Marlies:

    Hoi Daan,
    Leuk verslag heb je geschreven!!
    Fijn dat je in het zelfde bed wakker bent geworden als waar je in bent gaan liggen!!
    Hou ons op de hoogte van je handel en wandel!!
    Geniet ervan!! Groeten uit Delden

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daan

Reisverslagen, gewoon omdat het kan.

Actief sinds 22 Aug. 2013
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 7467

Voorgaande reizen:

16 Juli 2014 - 19 Augustus 2014

Trainen in Phuket

20 Augustus 2013 - 29 Januari 2014

Stage Maleisië

Landen bezocht: